Projekt drogowy

Budowa drogi S2 węzeł Konotopa – węzeł Puławska wraz z odcinkiem węzeł Lotnisko – węzeł Marynarska S79

Budowa drogi S2 węzeł Konotopa – węzeł Puławska wraz z odcinkiem węzeł Lotnisko – węzeł Marynarska S79

Zobacz galerię
Goleniów

Budowa drogi S2 węzeł Konotopa – węzeł Puławska wraz z odcinkiem węzeł Lotnisko – węzeł Marynarska S79

Inwestor
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Czas realizacji
2010-2013

Budowa drogi ekspresowej S-2 odcinek Konotopa-Puławska wraz z odcinkiem węzeł Lotnisko – węzeł Marynarska S79 jest częścią większego zadania inwestycyjnego, jakim jest budowa przejścia przez Warszawę autostrady A2 Poznań – Łódź – Warszawa – Biała Podlaska.

Na odcinku miejskim trasa zbudowana została jako droga ekspresowa nr S-2, co umożliwia wykorzystanie jej nie tylko dla ruchu tranzytowego lecz również dla wewnątrz-aglomeracyjnego ruchu międzydzielnicowego. Środkowy fragment budowanej trasy S-2 wraz z trasą S-79 zapewni bezpośredni dojazd do Międzynarodowego Portu Lotniczego Warszawa – Okęcie.

Nowa droga ekspresowa posiada dwie jezdnie o trzech pasach ruchu każda, które na odcinkach węzłowych poszerzone są o jeden lub dwa dodatkowe pasy ruchu, zapewniające swobodny zjazd i wjazd na trasę. Na przecięciach z poprzecznymi drogami i na skrzyżowaniach z liniami kolejowymi powstały liczne tunele i wiadukty zapewniające bezkolizyjność ruchu drogowego i kolejowego.

Budowa wspomnianego odcinka drogi S2 i S79 przyczynia się do realizacji celów zewnętrznych otoczenia projektu takich jak: zwiększenie komfortu podróżowania, usprawnienie przejazdu przez rejony m.st. Warszawy, polepszenie warunków dostępności terenów. Projekt zwiększa również przepustowości sieci drogowej Warszawy i wynikające z tego oszczędności czasu użytkowników tej sieci, redukuje liczbę wypadków oraz zwiększa oszczędności wynikające z redukcji toksycznych składników spalin.