Budowa obecnego budynku Dworca w Olsztynku oraz całego kompleksu trwała kilka lat i została zakończona w 1939 roku. Budynek główny był piętrowy murowany, kryty czerwoną dachówką z dachem zwieńczonym owalną wieżyczką na której mocowano drzewce chorągwi. Wejście z peronów prowadziło pod zadaszeniem wspartym na czterech słupach zbudowanych z ciosów kamiennych. Na parterze mieściły się: hala kas, poczekalnia oraz restauracja.
Z uwagi na spadającą liczbę osób korzystających z przewozów kolejowych w regionie Olsztynka oraz brak wykorzystania dworca, dokonano zmiany funkcji obiektu w celu optymalizacji jego przestrzeni, znalezienia miejsca na jego nowe funkcje oraz zainteresowania miasta budynkiem Historycznego Dworca PKP. Historyczny budynek dworca wraz z przylegającymi budynkami magazynowymi został zaprojektowany na cele kulturalne miejskiego domu kultury natomiast mały budynek dworcowy (dawna poczta kolejowa) został przekształcony do pełnienia funkcji dworca kolejowego.
Pomiędzy budynkami zostało wybudowane zadaszenia mające charakter poczekalni. Na ścianie od strony ulicy została wykonana grafika w betonie pokazująca region jak i plan miasta Olsztynka. W środku poczekalni zaprojektowano drzewo. Całość wykonana jest z betonu architektonicznego.
Firma TPF w konsorcjum z firmą Decorum Architekci, na zlecenie PKP S.A., opracowała projekt koncepcyjny, projekt budowlany, projekt wykonawczy oraz uzyskała pozwolenie na budowę nowego dworca PKP w Olsztynku.