Budowa drogi S6 – Zachodnia Obwodnica Szczecina

TPF Sp. z o.o. w konsorcjum z firmą Databout Sp. z o.o. zrealizowała projekt dla zadania pn. „Budowa drogi S6 – Zachodnia Obwodnica Szczecina” Część 1: Odcinek 1 – Kołbaskowo – Dołuje od km 1+900 do km 15+484,04 i odcinek 2 – Dołuje – Police od km 15+484,04 do km 27+400,00, węzeł „Będargowo”.

Inwestycja ta została podzielona na trzy odcinki realizacyjne, z których dwa zrealizowało konsorcjum TPF / Databout.

Odcinek 1: Kołbaskowo – Dołuje (13,6 km)

Pierwszy odcinek rozpoczynał się od połączenia z II etapem obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13 i prowadził do autostrady A6. Trasa przebiegała przez wiadukt nad linią kolejową Berlin – Szczecin, omijała miejscowość Będargowo, gdzie zaplanowano węzeł drogowy Będargowo. Kluczowym elementem była estakada o długości 284 m nad linią kolejową Szczecin – Stobno Szczecińskie – najdłuższy obiekt mostowy na całej trasie ZOS.

S6 przecinała DK10, a węzeł drogowy Dołuje łączył ją z obwodnicą Mierzyna. Powstał także łącznik do DK10 między Skarbimierzycami a Dołujami. Odcinek kończył się na zachód od Wołczkowa. W ramach tego etapu powstały dwa węzły drogowe oraz 18 obiektów mostowych, w tym 8 przejść dla zwierząt.

Odcinek 2: Dołuje – Police (11,9 km)

Trasa rozpoczynała się na zachód od Wołczkowa i przecinała drogę powiatową Wołczkowo – Dobra. Węzeł drogowy Dobra został zrealizowany w nowej lokalizacji i połączył S6 z obwodnicą Wołczkowa. Nowa droga przechodziła między Sławoszewem a Bartoszewem, gdzie powstało Miejsce Obsługi Podróżnych (MOP) Sławoszewo.

Na tym odcinku powstało 14 obiektów mostowych oraz cztery górne i pięć dolnych przejść dla zwierząt. S6 przecięła DW115 i DW114, gdzie wybudowano węzeł drogowy Tanowo. Odcinek kończył się na północ od Trzeszczyna.

W 2022 roku rozpoczęto przygotowanie projektu budowlanego, dzieląc prace na poszczególne odcinki. Łączny koszt tych prac wyniósł 60 mln zł. Opracowano szczegółową dokumentację, raporty środowiskowe oraz zoptymalizowano rozwiązania dla obiektów inżynierskich, zwłaszcza tunelu pod Odrą. W trakcie prac projektowych wykonano 63 km wierceń i 22 km sondowań na głębokości od 3 do 90 m.

W 2024 roku zakończono i odebrano dokumentację projektową, co umożliwiło złożenie wniosku o decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Proces jej uzyskiwania nadal trwa, a jego zakończenie planowane jest na pierwszą połowę przyszłego roku. Decyzja ta umożliwi rozpoczęcie prac budowlanych oraz procedury wypłaty odszkodowań za przejęte nieruchomości.

Inwestor:Generalny dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad
Lokalizacja:Szczecin
Wartość kontraktu: 15 mln PLN brutto
Okres realizacji: 11.2022 – nadal
Partnerzy (Partner Konsorcjum):Databout sp. z o.o.

 

 

Współpracujemy z:

PL