W marcu 2023 r. zakończyła się przebudowa dworca PKP Władysławowo. Przebudowa dworca we Władysławowie kosztowała 14,32 mln złotych brutto. Inwestorem były Polskie Koleje Państwowe S.A., dokumentację projektową wykonała firma TPF Sp. z o.o. we współpracy z TBiARCHITEKCI Sp. z o. o., a wykonawcą robót było KAMARO Sp. z o.o. Sp. K. z siedzibą w Gdańsku.
Prace budowlane na dworcu trwały półtora roku. Inwestycja została zrealizowana w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dzięki niej wybudowany w latach 1928-29 dworzec przeszedł kompleksową przebudowę z uwzględnieniem jego historycznego charakteru. Renowacji poddano elewację dworca, która odzyskała jasnoszary kolor, z detalami oraz stolarką okienną drzwiową w kolorze bieli. Z utrzymaną w jasnych barwach kolorystyką elewacji kontrastuje czerwony dach wykonany z dachówki karpiówki. Na fasadach budynku od strony miasta i peronów, tuż na wejściem do przestrzeni obsługi podróżnych, umieszczono zegary dworcowe i nowe przestrzenne oraz podświetlane napisy „Dworzec Kolejowy” (od strony miasta) i „Władysławowo” (od strony peronów). Całość uzyskanego w ten sposób efektu estetycznego podkreśla nowa iluminacja nocna budynku.
Olbrzymią metamorfozę, ale z poszanowaniem dla historycznego charakteru dworca, przeszło jego wnętrze. W przestrzeni obsługi podróżnych, znajdującej się w centralnej części budynku, połączone zostały klasycystyczne elementy wystroju z nowoczesnością. Hol pełniący jednocześnie funkcję poczekalni zaaranżowano w jasnych kolorach. Szara posadzka i ściany idealnie współgrają z bielą drewnianych boazerii i kolumn oraz sufitu, w który wkomponowano liniowe oświetlenie. W holu podróżni znajdą również ławki, gabloty z rozkładem jazdy, a także elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów. Przestrzeń obsługi podróżnych jest klimatyzowana. W jej sąsiedztwie zlokalizowano pomieszczenia kas biletowych oraz toalety. Południowa część dworca jest przeznaczona na sezonowe kasy biletowe, natomiast w północnej i na piętrze, w centralnej części budynku, zaplanowano lokale na wynajem.
Dzięki inwestycji dworzec stał się miejscem przyjaznym dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Dla osób poruszających się na wózkach, a także dla rodzin z małymi dziećmi wykonano specjalne pochylnie od strony miasta i peronów umożliwiające swobodny dostęp do przestrzeni obsługi podróżnych. Na dworcu znajdują się również przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami toalety, a także szereg innych usprawnień, w tym m.in. tablice w alfabecie Braille’a, plany dotykowe dworca, ścieżki prowadzące dla osób niewidzących i niedowidzących.
Dworzec po przebudowie stał się również ekologiczny i bezpieczny. Budynek ocieplono oraz wymieniono w nim stolarkę okienną i drzwiową, dzięki czemu ograniczono straty ciepła. Zamontowano w nim również nowoczesne i energooszczędnie oświetlenie w technologii LED wraz z automatyką sterującą oraz pompy ciepła. Dworzec wyposażono w system inteligentnego zarządzania budynkiem (BMS – Building Management System) kierujący pracą instalacji i urządzeń, a także optymalizujący zużycie energii elektrycznej, cieplnej oraz wody. W budynku i jego otoczeniu jest również bezpieczniej, dzięki montażowi nowoczesnych systemów monitoringu, kontroli dostępu, sygnalizacji włamania i napadu oraz przeciwpożarowych.
Zmiany zaszły również w otoczeniu dworca. W sąsiedztwie budynku powstały dwa parkingi, które pomieszczą łącznie przeszło 30 samochodów, a także wiata rowerowa. Na tym, który powstał w miejscu pawilonów handlowych, zastosowano jako nawierzchnie betonowe płyty ażurowe. Jest to rozwiązanie przyjazne środowisku, umożliwiające wnikanie deszczówki bezpośrednio do gleby, tworzące przestrzeń bioaktywną, a poza tym chroniące parking przed ewentualnym zalaniem podczas ponadnormatywnych opadów deszczu. W ramach inwestycji zasadzono również nowe drzewa i krzewy oraz uporządkowano tereny zielone. Pod nimi wybudowano znacznych rozmiarów zbiornik retencyjny gromadzący deszczówkę. Zostanie ona wykorzystana do podlewania terenów zielonych oraz po podczyszczeniu do spłukiwania dworcowych toalet.