Firma TPF Sp. z o.o. w konsorcjum z firmą TPF Planege-Consultores de Engenharia e Gestao S.A. zrealizowała dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad usługę pn.: Zarządzanie kontraktem w zakresie budowy: „Budowa drogi ekspresowej S-2 na odcinku od węzła „Konotopa” do węzła „Puławska” wraz z budową łącznika z MPL Okęcie i ul. Marynarską (S-79) w Warszawie” w tym pełnienie nadzoru nad realizacją robót oraz zarządzanie w ramach projektu unijnego.
Budowa dróg ekspresowych S-2 i S-79 była częścią większego zadania inwestycyjnego, jakim była budowa przejścia przez Warszawę autostrady A2 Poznań – Łódź – Warszawa – Biała Podlaska. Na odcinku miejskim trasa ta została przewidziana jako droga ekspresowa S2, co umożliwiło wykorzystanie jej nie tylko dla ruchu tranzytowego lecz również dla wewnątrz-aglomeracyjnego ruchu międzydzielnicowego.
Droga S2 na odcinku między węzłami „Puławska" i „Lotnisko" została zaprojektowana przy wykorzystaniu środkowej części zarezerwowanego w planach zagospodarowana przestrzennego korytarza drogowego zwanego "Południową Obwodnicą Warszawy" (POW), natomiast droga ekspresowa S-79 na odcinku między węzłami „Lotnisko" i „Marynarska" stanowi fragment ciągu komunikacyjnego Trasy N-S. Środkowy fragment trasy POW wraz z Trasą N-S zapewnia bezpośredni dojazd do Międzynarodowego Portu Lotniczego Warszawa – Okęcie.
Budowa drogi ekspresowej S-2 na odcinku od węzła „Konotopa” do węzła „Puławska” wraz z budową łącznika z MPL Okęcie i ul. Marynarską (S-79) w Warszawie, obejmowała: budowę dwóch odcinków 6 pasmowej (2 jezdnie po 3 pasy ruchu) drogi ekspresowej o nawierzchni odpowiadającej kategorii ruchu KR6, budowę i przebudowę istniejących ulic w związku z adaptacją do nowego układu zdeterminowanego powstaniem drogi ekspresowej, budowę węzłów i obiektów inżynierskich, ścian szczelinowych obiektu Wanna Szczelna dla drogi ekspresowej S2 (POW) w obrębie węzła „Lotnisko”, wykonanie systemu odwodnienia drogi, wykonanie oświetlenia drogi, wykonanie prac rozbiórkowych i adaptacyjnych związanych z dostępem do terenu inwestycji, wykonanie przebudowy i zabezpieczenia istniejących urządzeń sieciowych (kanalizacyjnych, wodociągowych, gazowych, energetycznych, telekomunikacyjnych, ciepłowniczych oraz innych kolidujących z projektowanym zakresem prac), przebudowę sieci trakcyjnych tramwajowych i kolejowych, wykonanie oznakowania i instalacji urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (w tym systemów sygnalizacji świetlnej, znaków poziomych i pionowych oraz barier ochronnych), wykonanie urządzeń związanych z ochroną środowiska (ekranów akustycznych, obustronnych pasów izolacyjnych z drzew i krzewów, urządzeń podczyszczających wody deszczowe spływające z jezdni, bezkolizyjnych przejść dla zwierząt).